به گزارش روابطعمومی بهزیستی استان تهران، در این بازدید نظارتی که با هدف بررسی میدانی کیفیت خدماترسانی به جامعه هدف بهزیستی انجام شد، افشین سهرابخان، بازرس کل استان تهران و منطقه یک کشور، به همراه بیات، مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رضاپور، معاون نظارت و بازرسی استان تهران، ابریشمکار، بازرس گروه راه و تعاون و علیرضا محمدی، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران، حضور یافتند.
این هیئت از بخشهای مختلف مرکز بازدید کرده و ضمن بررسی امکانات و خدمات ارائهشده، در فضایی صمیمانه با فرزندان ساکن این مجموعه به گفتوگو نشستند و از نزدیک در جریان نیازها، مسائل و دغدغههای آنان قرار گرفتند.
یکی از محورهای اصلی این بازدید، وضعیت فرزندانی بود که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی در آستانه رهسپاری از مراکز شبهخانواده و ورود به زندگی مستقل قرار دارند. افشین سهرابخان در این بخش با تأکید بر اهمیت حمایت از این گروه اظهار کرد: «تأمین مسکن جوانان بالای ۱۸ سال باید فارغ از جنسیت آنان مورد توجه قرار گیرد. این موضوع از الزامات حمایت مؤثر از فرزندان بهزیستی در مسیر ورود به زندگی مستقل است و لازم است دستگاههای مسئول با همافزایی و اولویتبخشی، زمینه تحقق آن را فراهم کنند.»
در ادامه، علیرضا محمدی، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان تهران، گزارشی از اقدامات انجامشده در حوزه توانمندسازی فرزندان تحت پوشش و نیز چالشهای موجود در مسیر حمایت از آنان ارائه کرد.
در پایان این بازدید، بر استمرار نظارتها، پیگیری مسائل مطرحشده و تقویت هماهنگی میان دستگاههای مسئول برای رفع موانع پیش روی استقلال و توانمندسازی جوانان تحت پوشش بهزیستی تأکید شد.












نظر شما